Din kundvagn

     

Tusentals hemförbättringar från välkända
varumärken! Bonuspoäng på allt du handlar!

 

Sveavägen 31: 08-555 375 00

Öppettider: Klicka här!

Aktuellt
Våra varumärken
Produkter
Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
och få nyheter och erbjudanden från oss.

Våra butiker
Välkommen till vår butik!

Sveavägen 31, Stockholm:

Tel 08-555 375 00
E-post city@johnwall.se


Hela vårt sortiment finns tillgängligt här i vår Internetbutik.

För byten, reklamationer samt övriga ärenden; vänligen kontakta oss så hjälper vi dig!

Köpvillkor

  • Köp/säljvillkor 
    Privatkonsumenter lyder under Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. John Wall - JW Stockholm AB lyder under Köplagen.
  • Åldersgräns
    För att få beställa via www.johnwall.se måste du vara över 18 år eller ha målsmans medgivande.
  • Priser
    Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Frakt tillkommer. Det pris som gäller vid beställningstillfället gäller även vid leveranstillfället, detta oavsett om priserna ändrats upp eller ner. Fraktkostnaden baseras på produkternas totala vikt och presenteras i kundvagnen. Priser i våra fysiska butiker samt i vår internetbutik kan variera beroende på enskillda lokala kampanjer, utförsäljning etc. 
  • Beställning
    Beställningar sker endast via vår webbutik www.johnwall.se. Order via telefon, mail eller fax accepteras även det, men då endast mot kontantbetalning eller kortbetalning vid avhämtning i butik. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd och detta före köp genomförs. Vid beställning godkänner köparen köpvillkoren samt är införstådd med att beställningen innebär ett betalningsansvar. 
  • Betalningssätt
    För privatpersoner gäller kortbetalning, förskottsbetalning till bankgiro eller faktura via Svea Webpay. Fraktkostnad tillkommer på samtliga order om inte annat avtalats.

    Kortbetalning:

    - Betala med ditt Visa, MasterCard eller EuroCard (ej Visa Electron/Visa+). Pengarna dras från ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs mycket säkra. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet - 3D-Secure - en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. Som inlösare använder vi Nets.
    Avgift: 0 kr.


    Förskottsbetalning till Bankgiro:
    - Väljer du att förskottsbetala till Bankgiro inväntar vi din inbetalning till Bankgironr: 505-6692 innan vi skickar din betällning.
    Avgift: 0kr.
    Faktura:
    - Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB.
    För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
    Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
    Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
    Samtliga fakturor är av JW Stockholm AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.
    Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas.
    En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
    Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift.
    Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
    Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29 kr inkl.moms. 


    Delbetala:
    - Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp.
    Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
    Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas.
    En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
    Har du några frågor så kan du ringa Svea Ekonomi AB på tel: 08 – 514 931 13 för närmare information.
    Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
    Se ytterligare information som finns på Svea Ekonomi ABs hemsida via följande klickbara länkar:

    Allmänna villkor

    Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

 

  • Leveranser
    Vi erbjuder följande leveransalternativ:

    Svenska Postnord:
    Avgift: Ja.
    Leverans utförs i enlighet med Postnords gällande regler för respektive fraktsätt. Fraktkostnaden presenteras i "Kassan" i samband med beställning. Information gällande regler för respektive fraktsätt finner ni via www.posten.se. Det är köparens ansvar att adresser som angivits vid beställning äger sin riktighet. Godssökning av kolli är möjligt via http://www.posten.se. Kollinummer presenteras i förekommande fall på leveransbekräftelsen samt ev. via sms när din leverans skickas från oss.


    DHL:
    Avgift: Ja.
    Leverans utförs i enlighet med DHL:s gällande regler för respektive fraktsätt. Fraktkostnaden presenteras i "Kassan" i samband med beställning. Information gällande regler för respektive fraktsätt finner ni via www.dhl.se. Det är köparens ansvar att adresser som angivits vid beställning äger sin riktighet. Godssökning av kolli är möjligt via http://www.dhl.se. Kollinummer presenteras i förekommande fall på leveransbekräftelsen samt ev. via sms när din leverans skickas från oss.



    Hämtas i butik:
    Avgift: 0kr.
    Vi meddelar dig när din beställning är klar för hämtning i vald butik.

    För samtliga leveransalternativ åligger det kunden att, inom skälig tid från avsändandet, följa upp och hämta ut beställda produkter. Skälig tid kan variera mellan 10-20 dagar beroende på fraktsätt. Johnwall.se förbehåller sig rätten att neka leveransen av samtliga produkter med anledning av exempelvis kraftiga prissvängningar, oförutsedd lagersituation, ogynnsam konkurrenssituation etc.

  • Leveranstider
    Lagerförda produkter packas och avsänds normalt samma eller nästkommande arbetsdag. Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar från det att produkterna lämnat vårt lager. Då det anges att en produkts efterbeställes betyder att vi måste beställa hem produkten. Presenteras en produkt t.ex. med (3dagar) betyder det att produkten normalt levereras till oss inom 3 dagar från vi beställt. Det är alltså inte en angivelse på när kunden kan räkna med att få produkten. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranstiden vid behov t.ex vid oförutsedda händelser. I de fall köparen anser att leveransen dröjer på sådant sätt att kunden inte längre önskar motta ordern är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställs i enlighet med de föreskrifter som återfinns i dessa köpvillkor. Avbeställning kan ske så länge orderstatusen anges som "Öppen". Alla order lagda via www.johnwall.se registreras normalt för samlad leverans, dvs. allt levereras så snart alla beställda produkter finns i lager.
    Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.
  • Förändring och avbeställning
    Förändringar av order är möjliga så länge ordern inte gått till plock och pack, dvs. status "Öppen". Förändringar gällande avbeställning, av en eller flera produkter, är möjligt via länken "Din Sida". Önskar ni lägga till en produkt på en öppen order måste ni avboka hela ordern och registrera ny order. Tillägg och avbokning kan även ske via mail men detta medför en risk att ordern hinner effektueras under den tid det tar för oss att hantera ditt mail, om så är fallet anses avbokningen/tillägget inte som inkommen i tid, varför detta sätt avrådes. Avbeställning av order med status "Öppen" är möjlig utan kostnad för kund. Status "Släppts för plock" eller "Levererad" innebär att ordern inte längre går att avboka. Du som kund är i de fall avbokning inte skett i tid, skyldig att motta försändelsen, och kan sedan i tillämpliga fall använda "Ångerrätten". Avbeställning av beställningsvara, vilken köpts in speciellt för kundens räkning är inte möjlig. 
  • Garantier
    Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga elektiska produkter i vårt sortiment omfattas av 2 års garanti, om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än två år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vissa leverantörer tillhandahåller egen serviceorganisation gällande garantiärenden.
    Läs mer om detta på konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.
    Vi svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt eller skador som åsamkats tredje man på grund av den felaktiga produkten eller andra följdskador eller indirekta skador.
  • Reklamationer
    Konsumentköplagen föreskriver 3 års reklamationsrätt för privatpersoner, oavsett vilken garantitid som gäller på en produkt.
    Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vid reklamation efter det att garantitiden utgått skall köparen kunna påvisa att det uppkomna felet fanns på produkten redan vid leveranstillfället. Vid en eventuell reklamation skall du gå in under rubriken "Din sida" och välja reklamationer. Där fyller du i ett formulär som ger oss den information vi behöver. Formuläret skickas till oss som e-post och du får ett snabbt svar innehållande returnummer samt den adress som gäller. Erhållande av returnummer är ej att likställa med godkänd reklamation.
    Varan skall ha kommit oss till handa inom 14 dagar från erhållande av returnummer. Vid returen av reklamationen står du själv för frakten. Faktura/kvitto och returnummer skall medfölja varan. Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till dig.
    Vid godkänd reklamation återbetalar vi frakten du erlagt och skickar dig en ny vara fraktfritt. Om vi i stället skall ersätta dig genom återbetalning, görs detta genom insättning på det konto som du angett i formuläret.
  • Returer
    Du har full bytes-/returrätt inom 14 dagar. 
    Gäller obruten förpackning.  
    Vid ett byte eller en retur skall du gå in under rubriken "Min sida" och välja byte/retur.
    Där fyller du i ett formulär som ger oss den information vi behöver.
    Formuläret skickas till oss som e-post och du får ett snabbt svar med returnummer samt den adress som gäller.
    Vid byte/retur står du som kund för fraktkostnaden. Du skickar som brev eller företagspaket direkt till butiken (EJ postpaket, skickas det som postpaket kommer det gå tillbaka till avsändaren och löses ut på posten mot en avgift).
    Returadressen är: JW Stockholm AB - John Wall, Olofsgatan 10, 11136 Stockholm. 
    Returnummer eller ordernummer skall medfölja varan.
    Är frakten ej betald eller saknas någon handling återsänds varan till dig.
    När returen nått oss får du pengarna för varan återbetalda på det konto du angett i formuläret alternativt krediteras på det kort du använt vid betalning. Vid fakturaköp och ej betald faktura krediteras varan som returnerats på fakturan och beloppet att betala blir ev fraktavgift och fakturaavgift som alltid kvarstår trots retur. Är fakturan betald sätter vi in pengarna för varan på angivet kontonummer.
    Vid byte sätter vi in pengarna för returnerad vara på ditt kundkonto och du lägger då en ny order och kan då delbetala med dessa pengar.
  • Ångerrätt
    Privatpersoner har i enlighet med Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från den dag man mottog produkten eller en väsentlig del av den. Produkten måste återsändas i "väsentligt oförändrat" skick. Detta gäller även produktens eventuella emballage. Produkten får naturligtvis inte ha varit använd om ångrat köp ska medges. Vid köp av en tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås. Begäran om ångrat köp skall registreras via "Retur"-modulen under "Min sida" på www.johnwall.se. Återsändande av en produkt vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad. Återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst medges ej. Produkten skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer, vilka erhålles via returbekräftelsen. Denna bekräftelse skickas till er, hos oss, registrerade mailadress. Ångrat köp kan i vissa fall medges även om kriterierna i lagen inte uppfylls. I dessa fall står köparen för samtliga fraktkostnader. Återbetalning motsvarar normalt 50-80 % av produktens värde. Återbetalning av ångrade köp skall vara utfört inom 30 dagar från den dag då vi mottagit produkten.
  • Ej uthämtade försändelser I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för ursprungsfrakten, returavgiften som för närvarande ligger på 110 kr samt eventuell fakturaavgift.
  • Skadade försändelser.
    Om en produkt/försändelse skadats i transporten skall detta snarast anmälas till Posten eller det företag som fraktade din försendelse, normalt via utlämningsstället. Vid utvändigt synliga skador skall detta anmälas vid mottagandet, dolda skador skall reklameras inom 5 dagar från mottagandet. Underlåtelse att anmäla transportskada inom denna tid förverkar reklamationsrätten på produkten, då det inte i efterhand kan bevisas hur skada uppstått. Allt förpackningsmaterial måste finnas kvar för att reklamation ska godkännas av posten. Kopia på Posten skriftliga reklamation faxas till 031-710 20 01, varpå vi normalt lägger ny order till kunden. Ärendet regleras sedan mellan oss och Posten.
  • Lojalitetsprogram. 
    Varje gång du handlar hos oss på www.johnwall.se får du poäng på allt du handlar.
    Hur mycket poäng du får beror på vilka varor du handlar. 14 dagar efter att din order skickats från oss får du en utbetalning i form av poäng, som du ser på Din sida. När du kommit över 2000 poäng, kan du välja att lösa in dina poäng mot en bonuscheck, som du använder när du handlar. Dina poäng är giltiga i 90 dagar. Läs mer om vårt lojalitetsprogram här.
  • Tryckfel etc.
    Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information, fel i varuspecifikationer, fel pris samt fel lagersaldon.
    Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. återgivningen kan variera på olika bildskärmar.
  • Tvist
    Tvister där köparen är privatperson har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
  • Övrigt
    Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistik bearbetning eller dylikt.
    Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte.
    Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.


    www.johnwall.se drivs av:
    JW Stockholm AB
    Box 38064
    100 64 Stockholm
    E-post: butiken @ johnwall.se
    Telefon: 08- 555 375 00